Part of PEN Concept Group
 
Om oss | Kontakta oss | Kundcase | Showroom | Katalog

0470  - 199 20

 

Din varukorg är tom

Kassa »
 
Restaurangutrustning och Restauranginredning

Fri frakt över 5000 SEK vid beställning online

Garantier i upp till 5 år

När får jag min vara och hur?

Leveranstid Många av våra varor skickas inom 2-4 arbetsdagar. Vissa artiklar tillverkas efter beställning och i dessa fall kan leveranstiden bli längre. Våra leveranstider gäller för leveranser inom Sverige. För leveranser utanför Sverige vänligen kontakta någon av våra säljare.
Saknar du information kring leveranstider? Kontakta oss på sales@goods.se eller 0470-199 20

Leverans
Vi levererar varje produkt så fort som möjligt, därför kan din order delas upp i flera leveranser.
Vi använder oss av Schenker för alla leveranser inom Sverige. Leverans sker vardagar mellan 07.00-17.00. Alla leveransen sker till gatuplan, vi kan dock hjälpa dig med inbärning. Ta kontakt med någon av våra säljare så hjälper vi till med detta mot en avgift. 
 

Vad ska du tänka på när du tar emot din order?

Kontrollera alltid ditt gods
Vid mottagande av leverans måste eventuella synliga skador på gods eller emballage noteras på fraktsedel eller i handskanner som chauffören har med sig vid leverans. Om ingen notering av synliga fraktskador görs vid mottagandet kan Goods tyvärr inte ansvara för leveransskador.

Synliga och dolda skador måste anmälas till Goods inom 5 dagar från mottagandet. Reklamation görs på www.goods.se/reklamation. I reklamationen ska bilder på gods och emballage bifogas. Goods frånsäger sig allt ansvar för leveransfel om ovanstående kriterier inte uppfylls vid reklamationen.


Vart kan jag vända mig om något har gått fel?

Transportskador
Synliga transportskador måste noteras direkt på chaufförens handskanner eller fraktsedel. Synliga OCH dolda transportskador måste anmälas till Goods inom 5 dagar. Ta kontakt via telefon, 0470-199 20 eller e-post: logistics@goods.se
 
 
Reservationer
Goods reserverar sig för eventuella tryckfel, såsom fel på priser eller annat fel. Färgnyanser kan skilja sig i trycksak och på hemsidan från den faktiska produkten.
Vi förbehåller oss rätten till prisändringar, samt felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll.

Köpvillkor

Hos oss kan du handla på flera olika sätt. Det smidigaste är att du lägger din order här i vår webbshop, men om du hellre vill ringa in din order så går det alldeles utmärkt. Kanske är det något du undrar över som du vill ha svar på. Du når oss på 0470-199 20. Våra showroom i Växjö och Stockholm är inte alltid bemannade. Vänligen kontakta någon av våra säljare för att boka tid.
 
Priser
Alla våra priser anges exkl. moms. Eventuella kampanjkoder gäller endast på ordinarier priser, kan ej kombineras med redan nedsatta priser.
 
Lägsta orderbelopp
Lägsta orderbelopp för ordrar som läggs i vår webbshop är 1 000:- (exkl. moms). Du kan ej lägga en order i webbshopen som understiger 1 000:- (exkl. moms). För ordrar som du ringer in tillämpar vi inget lägsta orderbelopp.
 
Fraktkostnad - webbordrar
Fraktkostnaderna nedan gäller endast för ordrar som läggs i vår webbshop.
På ordrar upp till 5.000:- (exkl. moms) tar vi ut en fraktkostnad på 195:- (exkl. moms). Ordrar på över 5.000:- (exkl. moms) levereras fraktfritt.
Gäller frakter inom Sverige.
 
Fraktkostnad - ej webbordrar
Fraktkostnaderna nedan gäller för ordrar som ej är lagda i vår webbshop, d.v.s. ordrar lagda via telefon, mail m.m.
Orderbelopp upp till 5.000:- (exkl. moms): Fraktkostnad = 195:- (exkl. moms)
Orderbelopp 5.001:- - 10.000:- (exkl. moms): Fraktkostnad = 7% av det totala orderbeloppet.
Orderbelopp 10.001:- - 25.000:- (exkl. moms): Fraktkostnad = 6% av det totala orderbeloppet.
Orderbelopp 25.001:- (exkl. moms) och högre: Fraktkostnad = 5% av det totala orderbeloppet.
(Gäller frakter inom Sverige.)

Måttavvikelser
Det kan förekomma diferenser på +-10% för de i webbshopen angivna måtten i cl/ml och cm/dm.
Ordererkännande
Efter det att ordern registrerats skickas ett ordererkännande ut till kunden. Det är kundens ansvar att kontrollera så att detta överrensstämmer med vad kunden beställt. Skulle något avvika måste detta återkopplas till Goods inom 24 timmar. I annat fall levereras innehållet i ordern på utsatt tid och plats. Återtag accepteras ej.
 
Leveranser
Genom ett nära samarbete med DB Schenker är det möjligt för oss att erbjuda våra kunder leverans inom 1-3 dagar på varor som finns lagerhållna i Sverige. Möbler och inredning produceras oftast på beställning då de finns att välja på i ett antal olika utföranden, vilket gör att leveranstiderna på dessa varierar. Vi strävar förstås efter att erbjuda våra kunder så snabba och säkra leveranser som möjligt.
 
Goods logistikavdelning samordnar dagligen transporter från fabriker runt om i världen. Vår uppgift är att se till så att dina varor levereras i oskadat skick, i avtalad tid och i rätt kvantitet. Skulle problem mot förmodan uppstå gör vi alltid vårt yttersta för att hjälpa dig säkra försändelsen. Eftersom vi inte har något eget lager sänker vi kostnaderna för lagerhantering. Det kommer självfallet dig som kund tillgodo i form av lägre priser.
 
Transportskador
Alla leveranser skall kontrolleras vid leverans. Synliga skador skall rapporteras direkt till transportbolagets chaufför samt fotograferas. Se även till att chauffören gör en notering gällande skadan på fraktdokumenten. Bilder på skadan skall skickas med e-post till logistics@goods.se. Dolda fraktskador måste anmälas till Goods inom 5 dagar. Fraktsedelsnummer skall kunna anges. Skadat gods och emballage måste sparas för att besiktning skall kunna genomföras.
 
Garanti
Vår policy är att erbjuda våra kunder bästa kvalitet till bästa pris. Därför är alla våra produkter testade enligt europeiska standardkrav för kommersiellt bruk. Vi lämnar därför minst 1 års garanti på samtliga produkter och 10 år på våra sängar. För att garantin ska gälla måste felet anmälas till Goods före reparation. Goods ansvarar därefter för att felet avhjälps. Vid åberopande av garanti skall följande anges:
 
- Vilken produkt det gäller.
- Vad är det för fel på produkten.
- Order- eller fakturanummer.
- Leveransdatum.
 
Garantireparationer utförs under normal arbetstid. Garanti utgår ej på slitage- och förbrukningsartiklar såsom glödlampa, dörrpackning, termosäkring eller vid felaktigt handhavande och bristfällig rengöring.
 
Priser
Priset som ni får vid en förfrågan i en offert eller i ert ordererkännande är det som gäller. Inga andra dolda kostnader tillkommer.
 
Vi reserverar oss för eventuella skriv-/tryckfel, slutförsäljning samt att produkter kan utgå ur sortimentet. Vi förbehåller oss rätten att ändra avtalade priser vid kraftigt stigande råvarukostnader eller valutasvängningar, där ändringar i växelkurser påverkar våra inköpskostnader. Priset får höjas med ett belopp som motsvarar den kostnadsökning som skett på grund av ändrade växelkurser. Underrättelse till kund ska ske så snart som möjligt.
 
Betalningsvillkor
Betalning mot faktura med 10 dagar netto. Moms tillkommer med 25% på samtliga priser. Vi utför sedvanlig kreditupplysning på samtliga kunder. Efter förfallodatum debiteras dröjsmålsränta enligt räntelagen.
 
Goods kan även hjälpa dig att finansiera köpet med leasing, läs mer på länken nedan.
 
Montering
Vi hjälper självklart till med montering. Begär separat offert på detta.
 
Reklamation och returer
Alla reklamationer ska anmälas till Goods inom 5 dagar efter leverans. Produkter får endast returneras efter överenskommelse med Goods (undantag finns för vissa produktkategorier som inte kan returneras). Returavgift på 20% av fakturerat belopp utgår plus returfrakt (Gäller ej felaktiga/defekta produkter som returneras p.g.a. reklamation.). Specialbeställda och kundanpassade produkter får ej returneras.
 
Annulering av order
Om köparen önskar annullera en order efter det att ordererkännande upprättats, äger säljaren rätt att kräva fullgörelse av ordern eller ersättning för nerlagda kostnader jämte skäligt vinstpåslag, för närvarande 20%.

Hittar du inte vad du söker? 

Vi hjälper dig att hitta rätt produkter

Få snabb support

Få experthjälp

NYHETSBREV
Få nyheter, branchinformation och erbjudanden med vårt nyhetsbrev.
KUNDSERVICE
KONTAKTA OSS
Telefon
0470-199 20

Våra showroom i Växjö och Stockholm är inte alltid bemannade. 
Vänligen kontakta någon av våra säljare för att boka tid.

Har du frågor om Goods eller våra produkter? Ring oss eller skicka e-post så hjälper vi dig.
SÄKER E-HANDEL
www.goods.se som drivs av Goods Sweden AB lever upp till Trygg e-handels krav för e-handlare.
  • Trygg ehandel logo
  • BFS logo
Goods Sweden AB | Smedjegatan 22, 352 46 Växjö | Birger Jarlsgatan 101, 113 56 Stockholm