Om oss | Kontakta oss | Kundcase | Showroom | Katalog

0470  - 199 20

 

EXKL MOMS

Din varukorg är tom

Kassa »
 
Restaurangutrustning och Restauranginredning

Fri frakt över 5000

9000 produkter

Snabb leverans

När får jag min vara och hur?

Leveranstid Många av våra varor skickas inom 2-4 arbetsdagar. Vissa artiklar tillverkas efter beställning och i dessa fall kan leveranstiden bli längre. Våra leveranstider gäller för leveranser inom Sverige. För leveranser utanför Sverige vänligen kontakta någon av våra säljare.
Saknar du information kring leveranstider? Kontakta oss på sales@goods.se eller 0470-199 20

Leverans
Vi levererar varje produkt så fort som möjligt, därför kan din order delas upp i flera leveranser.
Vi använder oss av Schenker för alla leveranser inom Sverige. Leverans sker vardagar mellan 07.00-17.00. Alla leveransen sker till gatuplan, vi kan dock hjälpa dig med inbärning. Ta kontakt med någon av våra säljare så hjälper vi till med detta mot en avgift. 
 

Vad ska du tänka på när du tar emot din order?

Kontrollera alltid ditt gods
Vid mottagande av leverans måste eventuella synliga skador på gods eller emballage noteras på fraktsedel eller i handskanner som chauffören har med sig vid leverans. Om ingen notering av synliga fraktskador görs vid mottagandet kan Goods tyvärr inte ansvara för leveransskador.

Synliga och dolda skador måste anmälas till Goods inom 5 dagar från mottagandet. Reklamation görs på www.goods.se/reklamation. I reklamationen ska bilder på gods och emballage bifogas. Goods frånsäger sig allt ansvar för leveransfel om ovanstående kriterier inte uppfylls vid reklamationen.


Vart kan jag vända mig om något har gått fel?

Transportskador
Synliga transportskador måste noteras direkt på chaufförens handskanner eller fraktsedel. Synliga OCH dolda transportskador måste anmälas till Goods inom 5 dagar. Ta kontakt via telefon, 0470-199 20 eller e-post: logistics@goods.se
 
 
Reservationer
Goods reserverar sig för eventuella tryckfel, såsom fel på priser eller annat fel. Färgnyanser kan skilja sig i trycksak och på hemsidan från den faktiska produkten.
Vi förbehåller oss rätten till prisändringar, samt felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll.

Köpvillkor

Hos oss kan du handla på flera olika sätt. Det smidigaste är att du lägger din order här i vår webbshop, men om du hellre vill ringa in din order så går det alldeles utmärkt. Kanske är det något du undrar över som du vill ha svar på. Du når oss på 0470-199 20 och vi finns på plats klockan 8-17 alla vardagar.
 
Priser
Alla våra priser anges exkl. moms som standardinställning i webbshopen. Om du hellre vill se priserna inkl. moms så kan du klicka på knappen ”Med moms” högst upp på sidan så ändras priserna till att visas inkl. moms.
 
Lägsta orderbelopp
Lägsta orderbelopp för ordrar som läggs i vår webbshop är 500:- (exkl. moms). Du kan ej lägga en order i webbshopen som understiger 500:- (exkl. moms). För ordrar som du ringer in tillämpar vi inget lägsta orderbelopp.
 
Fraktkostnad - webbordrar
Fraktkostnaderna nedan gäller endast för ordrar som läggs i vår webbshop.
På ordrar upp till 5.000:- (exkl. moms) tar vi ut en fraktkostnad på 195:- (exkl. moms). Ordrar på över 5.000:- (exkl. moms) levereras fraktfritt.
 
Fraktkostnad - ej webbordrar
Fraktkostnaderna nedan gäller för ordrar som ej är lagda i vår webbshop, d.v.s. ordrar lagda via telefon, mail m.m.
Orderbelopp upp till 5.000:- (exkl. moms): Fraktkostnad = 195:- (exkl. moms)
Orderbelopp 5.001:- - 10.000:- (exkl. moms): Fraktkostnad = 7% av det totala orderbeloppet.
Orderbelopp 10.001:- - 25.000:- (exkl. moms): Fraktkostnad = 6% av det totala orderbeloppet.
Orderbelopp 25.001:- (exkl. moms) och högre: Fraktkostnad = 5% av det totala orderbeloppet.

Måttavvikelser
Det kan förekomma diferenser på +-10% för de i webbshopen angivna måtten i cl/ml och cm/dm.
Nedan följer köpvillkor som varierar beroende på om du handlar till ett företag eller som privatperson. Klicka på "FÖRETAG" eller "PRIVAT" för att se de villkor som gäller för dig.
Privat Företag
Öppet köp och ångerrätt
När du köper en vara eller en tjänst på distans eller vid hemförsäljning har du enligt lagen rätt att ångra köpet inom 14 dagar, när du handlar inom Sverige. Du har alltså rätt att öppna förpackningen om det behövs för att inspektera varan. För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara komplett samt i väsentligen oförändrat skick. Varan ska skickas tillbaka till oss i originalförpackning samt med ytteremballage för skydd i transporten.
 
Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. Notera att vi för våra kunders trygghet endast returnerar pengar till det konto/kreditkort som använts vid köpet. Väljer du att returnera din vara inom 14 dagar står du själv för returfrakten. När din retur är godkänd återbetalar vi dina pengar inom 30 dagar. Vi rekommenderar att skicka denna vara som företagspaket för att undvika fraktskador vid returen.

Vid köp av en vara som är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad speciellt för dig gäller inte ångerrätten. Detta kan till exempel vara en stol, soffa eller bord i ett specifikt tyg och/eller färg som tillverkas just för dig. Ångerrätten gäller heller inte fullt ut vid specialbeställda varor, dvs varor med leveranstid längre än tre veckor.
 
Orderbekräftelse
Kolla noggrant igenom orderbekräftelsen så att inget blivit fel.
 
Skada vid leverans och saknad leverans 
Goods besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle varan ändå vara skadad när den anländer åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet åt dig. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan:
 
Synligt fel: Anmäls direkt till chauffören hos fraktfirman vid mottagandet av varan och till Goods leveranser 0470-199 20. För att få reklamera din vara måste du spara allt emballage eftersom detta skall inspekteras av fraktbolaget. 
 
Dolt fel: Anmäls till Goods kundtjänst så snart du upptäckt felet men senast inom 1 månad.
 
Tvist
Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.
 
Avbeställning
Du har endast rätt att avbeställa en produkt innan leveransen har slutförts. Du kan avbeställa både muntligen och skriftligen men det är upp till dig som konsument att visa att en avbeställning faktiskt gjorts. Du har inte rätt att avbeställa en tjänst efter att leverans har skett. 
 
Leveranser/leveranstid
Leveranstider bekräftas inom 48 timmar. Goods logistikavdelning samordnar dagligen transporter från fabriker runt om i världen. Vår uppgift är att se till så dina varor levereras i oskadat skick och inom avtalad tid och i rätt kvantitet. Skulle problem mot förmodan uppstå gör vi alltid vårt yttersta för att hjälpa dig säkra försändelsen. Eftersom vi inte har något eget lager sänker vi kostnaderna för lagerhantering. Det kommer självfallet dig som kund tillgodo i form av lägre priser. OBS! Inbärning ingår ej.
 
Transportrisk
Goods står för transportrisken, det vill säga risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig.
 
Betalning
På beställningsbekräftelsen under "Totalt att betala" är alla kostnader inkluderade. Som privatkund på Goods webbshop kan du välja mellan följande betalningssätt:
 
Fakturaköp - Fakturera mig via Klarna
Vår fakturering sker i samarbete med Klarna AB. Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50:- (inkl. moms) samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer en extra avgift om 29:- (inkl. moms). För att kunna handla mot faktura via Klarna måste du ha fyllt 18 år och du får inte ha några betalningsanmärkningar. Vid frågor rörande påminnelseavgift eller räntor, kontakta Klarna AB (08-120 120 10).
 
OBS! Tänk på att om du beställer via fakturabetalning (Klarna), så löper fakturatiden även om du inte hämtat ut paketet! Följ alltid förfallodatumet till Klarna AB. Oavsett om du gjort en retur eller ett byte och sänt varan tillbaka till oss, så skall förfallodatumet till Klarna hållas. Eventuell återbetalning regleras i efterhand av Goods förutsatt att returen uppfyller villkoren för returrätt. Mer information hittar du på www.klarna.com
 
Delbetala från 50:-/mån (inkl. moms)
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
 
- Få alltid varan innan du betalar.
- Betala från 50:- (inkl. moms) per månad eller 1/24 av totalbeloppet.
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter.
- Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura.
- Handla nu, betala i slutet av nästkommande månad.
- En aviavgift om 29:- (inkl. moms) oavsett antalet köp.
- Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång.
- 0:- i uppläggningsavgift.
 
För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10.000:- (inkl. moms). Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1.000:- (inkl. moms), ca 16,50 (inkl. moms).
 
Betalkort/kreditkort 
Betalning med VISA eller Mastercard utfärdade av svensk bank. Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid. Pengarna debiteras direkt på ditt konto när du lägger ordern. Vi har idag ingen möjlighet att reservera beloppet fram till att ordern levereras, debitering sker således omgående oavsett om varan förhandssäljs eller är restnoterad 
Överföringen av pengarna sker med SSL-kryptering. Det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter.
 
Vi använder oss av DIBS.
Betalningen med kreditkort i denna butik är säker och certifierad. DIBS uppfyller kraven för PCI-DSS.
 
Räntefri avbetalning
Med Goods räntefria konto kan du handla nu och betala lite varje månad - helt utan ränta. På detta sätt handlar du bekvämt, ekonomiskt och du slipper fundera på om det finns tillräckligt med kontanter i plånboken.
 
Handla nu - betala om 3 månader
Handla nu, betala om 3 månader. Ingen ränta. Efter 3 månader kan du antingen välja att slutbetala hela köpet utan ränta eller så väljer du att dela upp betalningen enligt Wasa Kredits grundvillkor.

Kampanjavgift 95:- (inkl. moms) samt aviavgift 35:- (inkl. moms) tillkommer.
 
Dela upp betalningen
Du kan dela upp betalningen mellan 6-24 månader räntefritt. Ansök om delbetalning redan idag. Du kan när som helst betala in hela, eller en större del av beloppet. Det kostar inget extra.

Kampanjavgift 295:- (inkl. moms) samt aviavgift 35:- (inkl. moms) tillkommer (6-12 mån).
Kampanjavgift 495:- (inkl. moms) samt aviavgift 35:- (inkl. moms) tillkommer (24 mån).
 
Det är enkelt att ansöka! Gör en beställning i vår webbshop och välj finansering som betalsätt eller ring och meddela en säljare att ni vill delbetala ert köp. Säljaren gör då en sedvanlig kreditprövning genom Wasa Kredit AB och skickar sedan den beviljade ansökan till dig för underskrift. När ni skickat tillbaka ansökan till Goods så skickas den beställda produkten till er snarast.
 
Faktura
Vid betalning mot faktura förfaller betalningen inom 10 dagar efter det att varan skickats från vårt lager. Fakturan skickas per post till din folkbokförda adress. Sedvanlig kreditkontroll utförs och en kopia skickas till din folkbokföringsadress. Efter förfallodatum debiteras dröjsmålsränta enligt räntelagen om 18%.
 
Garanti
Vår policy är att erbjuda våra kunder bra kvalitet till bra pris. Därför är alla våra produkter testade enligt europeiska standardkrav för kommersiellt bruk. Vi lämnar därför minst 1 års garanti på samtliga produkter och 10 år på våra sängar.
 
Sekretess
När man surfar på olika webbplatser avslöjar man automatiskt viss information. På www.goods.se använder vi endast den informationen internt. Vi förmedlar eller säljer aldrig någon information till tredje part.
 
Konsumenten har rätt att om registrerade personuppgifter begära:
 
- utdrag av registrerade uppgifter.
- att registrerade uppgifter ändras.
- att registrerade uppgifter raderas.
 
Försäljning till minderåriga
Vi ingår endast avtal med myndig person (18 år).

Hittar du inte vad du söker? 

Vi hjälper dig att hitta rätt produkter

Få snabb support

Få experthjälp

NYHETSBREV
Få nyheter, branchinformation och erbjudanden med vårt nyhetsbrev.
KUNDSERVICE
KONTAKTA OSS
Telefon
0470-199 20

Öppet vardagar
kl. 8-17

Har du frågor om Goods eller våra produkter? Ring oss eller skicka e-post så hjälper vi dig.
SÄKER E-HANDEL
www.goods.se som drivs av Goods Sweden AB lever upp till Trygg e-handels krav för e-handlare.
  • Trygg ehandel logo
  • BFS logo
Goods Sweden AB | Smedjegatan 31, 352 46 Växjö | Birger Jarlsgatan 101, 113 56 Stockholm